Tecken i gatstenen

Igår efter snyftaren/glassfrossan/Helene berättar historier, ja alltså när Jennie lämnade Hennes, stack jag till stan i jakten på skorna. The Shoes. Och den som letar finner.

Jag såg det som ett tecken när jag fastnade med mina kanske en månad gamla stövlar fastnade i Malmös kullerstenar, vilket resulterade i att en del av klacken lossnade. Ett tecken på att jag skulle köpa de där dyra, snygga stövlarna som jag förälskat mig i.

Sorry Vagabond, som annars nog är mitt favoritskomärke, det blev ett par Bronx. Svarta, höga skaft, med kilklack, snörning och rund tå. Nya älsklingar? Kan vara. Jag förklarade i alla fall för butiksbiträdet att jag blivit förälskad i dem.

Och nu sitter jag här i dem. Känns bra. Vi trotsade stormen och regnet utanför tillsammans.

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks