Pretantiöst om konst

Tittade på första delen av Arty igår. SVT:s nya konstprogram. Oj. Pret-pret-pretantiöst? Mer än jag någonsin kommer bli (hoppas jag). Ansträngt. Programledarnas samtal sinsemellan kändes otroligt fånigt och tillgjort.

Gillade dock Jacob Dahlgrens randiga verk. Jag älskar ju ränder. När jag kommer till Stockholm nästa gång (snart) ska jag springa till Bonniers konsthall.

Den gröna grodlampan som lös i bakgrunden av studion måste ha varit den från Designtorget. Jennie fick en
rosa kanin när hon slutade.

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Elin

Well, I liked Arty... Fast dagens program tycker jag var lite trist... Billgren var ju måttligt självgod... Ha en bra kväll!

Detta sa: Madelene

Elin: Mmm, det missade jag. tyckte att reportagen i avsnitt 2 som jag såg reprisen av i helgen var rätt okej, men dialogen... det bästa med programmet är den söta programledaren, vad han nu heter (jag och namn...).

2006-11-22 @ 15:22:58

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks