Odör

Maxi-skylten lyser, det betyder att det är mörkt ute, vilket jag snabbt kan konstatera att det är. Konstaterar samtidigt att jag inte kan koncentrera mig, och att jag inte fick jobbet jag blev intervjuad för. Trist. Men påhejad av vår moderedaktör ska jag söka ett jobb som modeassistent. Hur mycket "modekänsla" jag nu har. Men det kunde vara kul.

Det har luktat avföring på jobbet i två dagar nu. Och när man kommer ut härifrån stinker havet. Visst, det kan ge fina minnen av Orust, men gammal tång är ingen fin doft. Det är en odör.

Cari Lekebuschs Do you like acid? är i alla fall fin. Och min julblomma lyser upp tillvaron.

"Well, maybe you'll know me for the rest of your life
and maybe I'm gone by November
Maybe a storm comes to blow us apart
and maybe it'll mend us together
Anyway
Please forget it"

David Fridlund, "November"

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks