Låt langosen tysta munnen!

En nattlig bloggning om helgens eskapader. Jag vill bara påpeka att när jag börjar författa detta inlägg så är det ungefär en kvart till min födelsedag. När jag avslutar den kanske jag gör det genom att gratta mig själv. Sorgligt att ingen sjunger för en på morgonen nu när man bor ensam...

Skön, poppig långhelg. Tänkte sammanfatta det jag återigen vill kalla lerfesten. Popaganda 2006. Idag njöt jag och Marie av
The Tinys stämningsfyllda musik. Mycket vackert, lite sorgligt, lite soligt.

The Tiny på Popagandas lilla scen. Stämning i solen.

Sen kom Kaisa, Marie lämnade mig. Festen fortsatte för min del. Jag och Kaisalope kollade lite på Andreas Mattsson, gick runt i leran och proppade i oss gratisgodis från StockholmCitys tält, sen kollade vi lite på Hello Saferide, tog en langos och åkte hem. Ville gärna se Shout out louds, men det var för kallt.
Och så en liten bildsammanfattning:


Jag och Kaisa på Popaganda 2006.

Det blev några burkar cider om man räknar ihop hela helgen.

Under fredagen såg jag Fredrik Strage vandra omkring på området och var såklart tvungen att smygfota honom. Jag är en riktig paparazzi....

Vilsen herr Strage?

Imorse när jag tömde kameran på bilder upptäckte jag att jag när jag stod och fotograferade folk på måfå lyckats få med Herr O på tre bilder utan att jag var medveten om det.

Herr O, där nånstans. Jag är en riktig paparazzi...

Det fanns en hel del snygga killar på området, i alla fall under torsdagen. Ju längre det gick på festivalen, desto sämre blev klientelets utseende. Men en ganska söt kille verkade vilja vara med när jag fotograferade Kaisa i leran. 

Vill också vara med?

Det hela var alltså en rätt trevlig helg. Sol, regn, varmt (nja), kallt (ja!), glädje, sorg, skratt, tårar... musik musik musik, både bra och dålig... Höjdpunkterna i musikväg var nog Frida Hyvönen, The Tiny och förvånansvärt nog Henrik Berggren. The Embassy gör ju alltid bra musik, men vi såg ingenting under konserten, så mycket folk.

Nu tänker jag avsluta det här inlägget med att gratta mig själv. Nu är det min födelsedag. Grattis älskade!

"Don't you dare to trust a man like him
He's tamed into be cruel
Don't you dare to let him paint your picture
Then you become the fool"
The Tiny, "Dirty Frames"


 

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: fia

grattis gumms!! älskar dig

2006-05-28 @ 03:01:47
Detta sa: Ankan

ja, grattis igen!!
såg ganska härligt ut, men oj oj så lerigt.. är ganska nöjd ändå att jag valde biomörkret framför rusk! ;o) puss och kram

2006-05-28 @ 15:24:22

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks