Jag med gyllene päls

En av mina säkra hållplatser i bloggosfären är klasskompis Lauras blogg. Hon skriver i ett av sina senaste inlägg om SVT:s hundtest, "Vilken hund är du?" och nu snor jag det av henne (det är väl det bloggvärlden går ut på, att sno idéer av andra bloggare? Fast jag vill ju gärna vara först med nåt).

Lite tråkigt nog blev jag en Golden retriever. De är ju fina och så, men standard, så vanliga... Så här säger i alla fall testet om mig:
Golden retrievern är en snäll och tillitsfull hund. Den är glad då den känner sig nyttig och tycker om att samarbeta. Den tycker mycket om att bära grejer i munnen och gör det mer än gärna när den ska hälsa. Detta är ett tecken på stolthet och glädje. Skulle föremålet den valt att bära vara olämpligt och matte eller husse påpekar detta kan den lätt bli ledsen och stött. Golden retrievern älskar vatten. Enligt rasbeskrivningen ska den vara lydig, intelligent och ha naturlig arbetslust. En golden är en stark hund som gärna drar pulka och jobbar fysiskt, men den är ingen direkt sprinter på löpbanan.


Det är dock mycket möjligt att det stämmer, vissa saker i alla fall. Jag är ju ingen sprinter på löpbanan. Men att dra pulka och jobba fysiskt, det vette fasiken...

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks