Bye bye älskade tunnelbana

Maj maj maj. tog en promenad i stora parken idag, där låg folk och solade på gräsytorna vid den lilla dammen. Åh, jag vill också sola, ta långa glassrika promenader i stan, men jag är fördömd till ett liv här inne. Här inne vid datorn. Men jag släppte ut mig själv ett tag som sagt var, och imorse stod jag i solen vid min franska balkong och pratade med Sofia i telefon. Och sen måste jag erkänna att jag framemot fyratiden (nej, egentligen tidigare) tröttnade på pater familias, äktenskap med eller utan manus och ius liberorum, och kände att "nej, jag har ju inte tränat på ett bra tag". Så jag gick tog mig till Hornstull med tunnelbanan. Gick på ett baspass, hon som har de där passen på söndagar klockan 17.00 är så underbar. Jag blir så glad.

Tunnelbanan ja. Imorgon, måndag, tar röda linjen mellan Liljeholmen och Fruängen sommarlov. Då är vi förpassade till ersättningsbussar. Så imorgon tänkte jag skaffa mig nån med lägenhet i stan. Sen i augusti, när renoveringen är klar, då är det bye bye baby, tack för den här tiden.
 
Huh. På tunnelbanan såg jag förresten någon som var ett skämt av sig själv. Stora solbrillor (absolut inget fel, de var snygga), tuggandes tuggummi högljutt och ständigt fixandes med sitt hår. Dessutom satt han och kollade sig i fönstret när vi åkte in i tunnlarna. Ge dig snubben...

Jag borde ha med mig en liten dator med uppkoppling ständigt, för det är när jag sitter på tunnelbanan som jag får mina bästa bloggidéer.


"Sen du var här har häggen slagit ut
Det blåser vindar ifrån förra sommarn
Och jag tittar ut över parken
För att se om jag kan se dig
Jag ser björkarna som blommar nu
Med lite mera färg, sen du var här"

Lars Winnerbäck, "Sen du var här" 

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks