Varma julikvällar

Igår var en trevlig kväll. Öl med arbetskamraterna. Efter lite gående fram och tillbaka i värmen satte vi oss nere vid... ja, jag vet faktiskt inte vad stället heter, men en stor uteservering i Gamla stan, vid vattnet, i närheten av Kornhamnstorg (eller är det kanske till och med Kornhamnstorg?). Vi var väl sisådär tjugofem personer som satt och hinkade i oss öl och snackade om annat än jobbet. Fast en del jobbsnack blev det ju också. Det finns mycket att skratta åt på min arbetsplats.

Sen strax före nio gick jag och fröken K, vi satte oss på Medborgarplatsen och åt glass och snackade skit. Det var varmt och kändes väldigt mycket som utlandet. Varma julikvällar...

Lite jobbigt, en kille på mitt jobb stöter på mig, och jag är verkligen inte intresserad tillbaka. Han är jättesnäll, men nej. Huh. Vad göra?

Nyfriserad också. Finfint! Ny mobil också. Finfin. Och stora skavsår på fötterna efter de nya skorna. Inte så fint...

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks