Tankar är som bäst i kollektivtrafiken

Känner att jag just nu inte har jättemycket att blogga om. Jag får idéer ibland när jag vandrar runt på jobbet, i stan, eller - och det är vanligt - när jag förflyttar mig i kollektivtrafiken. Resor, där jag sitter och stirrar ut genom fönstret med öronen fyllda av mp3-spelarens lallande, får mig att tänka på allt möjligt. Det ger mig idéer, idéer som tyvärr blåser ut ur mitt huvud så fort mina skor nuddar den kalla perrongen eller den asfaltsbeklädda vägen vid hållplatsen. Och när jag sedan ska försöka forma de små tankar jag har kvar, då blir det inget bra. Det blir bara patetiskt, i ordets riktiga bemärkelse.

Tankarna passar helt enkelt bäst i kollektivtrafiken. På den susande tunnelbanan. Där kan de vara en smula känslosamma utan att vara för mycket. Där är de riktigt bra. Riktigt sanna.

Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks