Glada dagar

Skönt att börja 11.30 idag. Hade kulkul igårkväll, P, en gammal klasskompis från mellan- och högstadiet, hade fest hemma i sin trädgård. Tråkigt att behöva åka hem runt halv ett, men jag tror att vissa skulle dra vidare ändå. Glada dagar alltid...

Hade en trevlig ledig dag igår. Sol sol sol. Varma sol.

Och nu är den inlämnad, Jag har förstått att det är nånting positivt. Vår c-uppsats.

Min kusin konfirmerar sig idag. För att illustrera min syn på kristen tro tänkte jag citera Cornelis Vreeswijk.


"Säg mig nu herr Åkerström som är en ärens man
var det ett Gud behagligt spektakel jag där fann?
Rättfärdighetens furste dom säger sig ha kär
Det slår dom sig för bröstet på
men tror du han var där?
Det slår dom sig för bröstet på
men tror du han var där?

Jag tror det inte, men se min tro är klen
För jag gick ut ur tältet och därute solen sken
Tror du ej han hellre vistas i en molnfri zon?
Det troro jag åtminstone
men jag är svag i tron
Det troro jag åtminstone
men jag är svag i tron
."
Cornelis Vreeswijk, "Tältet"


Folkets jubel/folkets mummel

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks