Perfekt avslut på en perfekt sommar

"Du frågar 'Älskade dom dig ikväll?'
Jag svarar 'Dom älskar mig bara nu,
den enda som verkligen älskar mig är du'
Du säger 'Tog du dom med storm ikväll?'
Jag kommer faktiskt inte ihåg
Men mina fingrar säger att det var ett segertåg
"
Lars Winnerbäck, "Du hade tid"

Trött, men jag måste blogga när jag är säker på att den här underbara känslan sitter kvar i mig! Förhoppningsvis sitter den kvar länge...

Nu kan sommaren vara slut, nu kan hösten ta mig i sina kalla, vassa och hänsynslösa klor. Sommaren har varit perfekt, och den perfekta sommaren har nu haft sitt perfekta avslut.

Det är Lars Winnerbäck och Hovets konsert på Zinkensdamms IP jag menar. En tillställning som jag längtat efter hela sommaren, men samtidigt fruktat, eftersom den skulle betyda just sommarens slut, avsked och en flytt. Men det var ett perfekt avslut, totalt underbart. Antagligen den bästa konsert jag varit på någonsin, i rivalitet med Placebo 2000 och Håkan Hellström 2002. Det är inte ofta man inte på något sätt vill att en konsert efter mer än två timmar ska ta slut, hur bra musiken än är - ofta gör det för ont i benen, fötterna, ryggen eller någon annan fånig kroppsdel. Men ikväll var det helt perfekt. Jag ville inte att det skulle ta slut på något sätt. Förutom att jag tyckte att den lugna, vackra, gråtmilda versionen av Kom ihåg mig var ett fint sätt att avsluta det hela på. Det kom dock mer efter det, vilket inte alls gjorde någonting. Vi kunde hålla på hela natten om så var...

Folket, ljuset, musiken, Lasse, Hovet, Zinken, Stockholm, skriken, applåderna, dansandet och mina underbara vänner gjorde att stämningen var i topp hela kvällen. Tårar gjorde både mina och Ann-Sofies ögon våta under Kom ihåg mig, som plötsligt fick en annan innebörd för mig, Hugger i sten fick hela publiken att dansa och Åt samma håll fick mig att känna mig sådär underbar som jag gjort hela sommaren. Gladast blev jag för Över gränsen, som är en favorit, och från och med Elden kunde jag inte bestämma vilket låtframförande som var bäst. Men jag tror att Kom ihåg mig ändå tog priset på något sätt. Älskade vänner, kom ihåg mig fast vi är långt från varandra...

sochAs
Sofia och Ann-Sofie i Tantolunden

winnerbäck
En helt perfekt tillställning. Lasse och hans hov.

"När varje dag känns likadan
och när det skymmer över stan
och när du drömmer
kom ihåg mig då"

Lars Winnerbäck, "Kom ihåg mig"

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Anonym

kommer alltid ihåg dig vart jag än i världen mig befinner!! Fan vilken underbar kväll, älskar er så mkt. Kan inte du maila över lite bildet. Laav yaa

2006-08-13 @ 22:13:44
Detta sa: Anonym

vill gärna ha den sista bilden som jag tog på dig och ankan älskar den

2006-08-13 @ 22:14:35

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks