Ursäkta, men jag har panik igen.

Panik. Igen. Praktikpanik, praktikångest. Kvinnan från skolan som är ansvarig för praktiken, vi kan kalla henne Fru G, mailar nästan varje dag ut en uppdatering angående praktiken. Det senaste som hänt, vilka som fått praktikplatser. Jag var uppe på skolan i förrgår och pratade med Fru G, och det är inte mycket som har hänt. Det går trögt och det är inte så många som har fått praktikplats ännu.

När dagens uppdateringsmail från Fru G droppade in för sisådär 40 minuter sedan växte sig paniken hos mig igen. Inte för att det var något chockerande som hänt, ännu en av mina platser hade gått, men det visste jag redan att den skulle. Det betyder att två av mina platser har gått, två är kvar. De två som jag rangordnade högst är kvar. Det är i och för sig positivt. Men på plats nummer två tävlar jag med 16 personer, förstahandsvalet med en annan person. Jag vet inte vem det är men jag har mina aningar.

Så. Jag tror inte jag kommer få andrahandsvalet, men förstahandsvalet, hur stor är mina chanser där? En snabb uträkning skulle visa på 50 procent, men det beror ju helt på vem den här andra mystiska personen är. Vad talar för mig? Varför skulle tidningen (ja, jag bekräftar, mitt förstahandsval är en tidning, jag avslöjar vilken om jag får platsen) välja mig framför honom/henne (om mina aningar är riktiga så är det en hon, min konkurrent). Vart ska jag ta vägen om jag inte får platsen? Jag har ställt in mig på det hä nu, jag kommer bli grymt besviken om jag inte får mitt förstahandsval! När när när ska de höra av sig? Ring ring, snälla (med panik i rösten och ögonen), ring! Jag kan alltid hoppas på att den här andra personen snart får en annan plats, då är jag ensam på banan och då får jag ju platsen! Huh.

Ska snart gå och träna. Har suttit och transkriberat en intervju ett tag (det går segt), men det kom lite jobb emellan så jag var tvungen att avbryta. Och nu avbröt jag igen för att ångesten helt enkelt växte sig för stor.

Mobiltelefon Nokia
Ring, snälla ring!

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: fia

gillar inte punkter det är inte min grej

2006-04-27 @ 21:11:12

Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks