Störa sig på människor-dag?

Huh. Störa sig på människor-dag idag tror jag. I alla fall kvällen. Kom just hem från träningen, ett medeljympapass på Friskis&Svettis i Hornstull. Dåligt. Gillade inte ledaren, hon ropade en massa saker som inte hördes och som bara förvirrade, och så gjorde hon en del konstiga rörelser som jag inte hängde med på. Stod ganska långt bak för en gångs skull, det kanske var därför. Men sen innan och under stretchingen började hon prata om andningsövningar och om att andas rätt. Andningsövningar! Jag och andningsövningar går helt enkelt inte ihop. Varje gång någon över huvud taget gör mig uppmärksam på att andas så får jag svåra problem med det, och det känns lite som jag ska kvävas. Just nu när jag sitter och skriver om ämnet i fråga så håller jag på att storkna.
Sen under stretchingen höll jag på att bryta ihop. Det här med praktiken går mig på nerverna. Har inte fått veta något idag heller. Tystnad tystnad tystnad.

Annars så har det varit en okej dag, trots att vädret tyngde mig. Oj vad vuxen jag låter. Jaja, jag har i alla fall varit i skolan ett tag, skulle göra en intervju till c-uppsatsen, men offret dök inte upp, han hade glömt bort. Så jag gick och satte mig bland de lunchande tjejerna istället, det var nog trevligare.  

Sen köpte jag en klänning också! En turkos halterneck från H&M, finfinfin! Så nu har jag bara 35 kronor kvar på kontot. Men det ramlar in pengar imorgon och tre gånger nästa vecka. Och jag har ju trots allt lovat mig själv att det ska bli klänningssommar i sommar. Nu när jag får lite mer pengar ska jag shoppa lite mer. Såg en fin vårjacka på Sisters i Fältan, har sett supersöta Vagabond-ballerinor som jag förälskat mig i. Gillar egentligen inte kilklack, men dessa har en diskret liten kil, helt okej. Sen vill jag ha nya jeans också, min största storasyster har köpt ett par fina i Stuvsta. Vill ha vill ha vill ha!

Och ikväll blir det Ett herrans liv och som vanligt, Studio Virtanen på TV8. Med Ebba von Sydow som gäst ikväll!

Folkets jubel/folkets mummel
Detta sa: Laura

:(. Nåja verkar iaf va rätt många som inte hört nåt än. Redaktionerna är nog bara sega. Ska hålla tummarna iaf! Har själv observerat från nio imorse till 20.00. Baah, hjärnan är helt överhettad :P. Hoppas morgondagen blir bättre för dig, kram kram :)


Kommentera, pliis:

Namn:
Rememba me, punk?!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Såna däringa trackbacks